تحولات افغانستان/

کشته و زخمی شدن 48 عضو طالبان/ تدابیر امنیتی در کابل تشدید شد

کشته و زخمی شدن 48 عضو طالبان/ تدابیر امنیتی در کابل تشدید شد

کشته و زخمی شدن 48 عضو طالبان، تشدید تدابیر امنیتی در کابل پیش از برگزاری نشست لویه جرگه و ورود ریش سفیدان افغانی به پایتخت از جمله رویدادهای اخیر افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، وزارت کشور افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد که در جریان عملیات پلیس با همکاری ارتش، سازمان جاسوسی و نیروهای ناتو در 24 ساعت گذشته در بخشهای مختلف این کشور 29 عضو طالبان کشته شدند.

پلیس افغانستان با همکاری ارتش، سازمان جاسوسی و نیروهای ناتو در 24 ساعت گذشته چندین عملیات را علیه گروه طالبان در ولایت های قندهار، زابل و هرات انجام داد که در این میان 29 نفر کشته، 19 نفر زخمی و 10 فرد دیگر بازداشت شدند.

وزارت کشور افغانستان بدون اشاره به تلفات نیروهای امنیتی اعلام کرد که نیروهای افغانی و ناتو همچنین موفق به ضبط و کشف تسلیحات طالبان شدند، این درحالیست که سرکردگان این گروه هنوز در این باره ابراز نظر نکرده اند.

رسانه ها همچنین از تدابیر امنیتی شدید در کابل پیش از برگزاری نشست لویه جرگه مشورتی افغانستان و پس از انفجار انتحاری در نزدیکی محل برگزاری این نشست خبر داده و گزارش دادند که شرکت کنندگان نشست لویه جرگه از امروز یکشنبه وارد کابل شده و پایتخت افغانستان تا دو روز شاهد حضور تمام شرکت کنندگان از ولایات مختلف خواهد بود.

در همین حال حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان در یک کنفرانس خبری خواستار حضور طالبان و گروههای مسلح در این نشست شد که هفته آتی با هدف بررسی پیمان راهبردی کابل و واشنگتن برگزار می شود.

در نشست لویه جرگه همچنین به مسئله اعطای مصونیت قضایی به نظامیان آمریکایی که بحث های فراوانی بر سر آن وجود دارد، پرداخته می شود.

کد خبر 2176626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha